Włoski gigant przejmuje polską markę Sonko. Zapowiada inwestycje w zdrową żywność
Włoski holding Euricom, znany z działalności w obszarze produkcji i przetwórstwa ryżu, ogłosił zakup 100 proc. udziałów w polskiej spółce Sonko, co potwierdził serwis wiadomoscihandlowe.pl.
„Dzięki tej transakcji, Euricom wzmocni swoją pozycję na europejskim rynku zdrowych przekąsek, stając się jednym z czołowych graczy w tej branży” – donosi portal.
Zmiana właściciela znanej polskiej marki Sonko
Zgodnie z informacjami przekazanymi przez serwis, Euricom planuje inwestycje nie tylko w rozwój zakładów produkcyjnych, ale również w samą markę Sonko. W planach włoskiego koncernu jest rozszerzenie dostępnej oferty zdrowych przekąsek na rynku.
Sonko to firma z polskimi korzeniami, działająca na rynku od 1989 roku. Jej misją jest promowanie zdrowego stylu życia oraz dostarczanie produktów sprzyjających zdrowemu odżywianiu. Marka ta jest znana m.in. z produkcji ryżu, wafli ryżowych oraz pieczywa chrupkiego.
„Nasza długoletnia współpraca z Sonko pozwoliła nam zaobserwować, jak marka ta zyskała silną pozycję na rynku dzięki bogatej ofercie przekąsek” – mówi Bruno Sempio, prezes Euricom, cytowany przez portal just-food.com.
Prezes dodaje również, że Sonko zatrudnia około 300 pracowników, posiadających dwa zakłady produkcyjne oraz ogólnokrajowy zespół zajmujący się sprzedażą i dystrybucją produktów.
Euricom przejmuje firmę Sonko
Euricom, przejmując Sonko, zyskuje dostęp do rozwiniętej infrastruktury i doświadczenia firmy, która przez dekady zbudowała swoją reputację na polskim rynku. Plany rozwoju obejmują nie tylko poszerzenie asortymentu zdrowych przekąsek, ale także modernizację technologii produkcyjnych i zwiększenie efektywności dystrybucji. To przejęcie może otworzyć przed Sonko nowe rynki zbytu w Europie oraz umocnić pozycję marki jako lidera w segmencie żywności prozdrowotnej.